Egy újabb szakági regattával ismerkedhettünk meg a támogatónk, a Kaáli Intézet és a szervezők, a Compass csapat révén. Igazán remek hangulatú, kiváló szervezésű rendezvény volt, melynek hangulatán eredményeink is dobtak egy keveset.

Az Orvos – Gyógyszerész kupa első napja egy túraverseny.  Reggel 7.30-kor találkoztunk a Hajógyárban, majd felszerelés és indulás Lellére. Mivel remek szél volt, így vitorlával mentünk, majd a nyugati medencében le is reffeltünk, már annyira erős lett a szél. 10-kor a tervezett időpontban meg is érkeztünk Lellére, és felvettük Professzorunkat a fedélzetre.
Egy kis szerelés, állítás és 11-kor a kiírásnak megfelelően rajt. A táv Balatonlelle – Balatonszemes – Révfülöp – Balatonlelle – Balatonszemes – Révfülöp – Balatonlelle volt, azaz két komoly kör a nyugati medencében. Ahogy az várható volt, a két katamarán (GC32 és mi) egyből kiugrott a mezőnyből és elrohant tőlük. Ezt követően a frissülő szélben a GC32 kiemelkedett a szárnyaira és nagyon otthagyott minket. Jómagam élőben még nem láttam szárnyalni őket, fantasztikusan igéző szép látvány.
A szemesi fordulót komoly előnnyel vették előttünk, de egy percre sem adtuk fel a történetet. A cirkáló szakaszban nem tudtak szárnyalni, így mi fokozatosan szorítottuk őket, élesebben és talán picit taktikusabban is vitorláztunk. A Révfülöpöt ők vették elsőnek, majd indultak Fonyód felé. Mi perdültünk és egyből Lelle felé vettük az irányt, ami helyes volt és fizetett. Annak ellenére, hogy a GC32 tudott szárnyalni, mélységgel nem maradtunk el tőle. Lellét előttünk vették és sajnos Szemes felé újra szárnyalva növelték előnyüket.
No de mi is iparkodtunk, és a szemesi jel után újabb taktikai cselt vetettünk be. A jelet követően azonnal vissza Lelle felé vettük az irány, észlelve azt, hogy a szél gyengül és nyugatiasodik. Ennek megfelelően futtatva sikerült kicsúsznunk a vonalukból. A taktika fizetett, és a cirkáló szakasz végére Révfülöpön 100 méterre sikerült megközelíteni fő ellenfelünket. A fordulót követően mindketten perdültünk, amikor a GC32 elkezdett élesedni alattunk, préselve minket egy versenyt futó túrahajó felé. A manőver, ha nem is volt túl sportszerű, de a részükről érthető volt. Ám nem engedtük, hogy ránk kényszerítsék az akaratukat és kiejtettünk alattuk, mélységet lopva. Mivel ők fent vitorláztak, a frissülő szelet ugyan hamarabb megkapták, de hozzánk is leért, és mélységgel mi tudtunk tovább haladni benne. Ez volt a döntő pillanat, átvettük a vezetést. Még két remek perdülés és bent is voltunk a célban – nagyon jó érzés volt. Egy jelet sem vettünk elsőnek, csak a befutót – ez pont elég is.
Ezt követően laza 15-20 csomós szélben edzés hazafelé. Ez is nagyon hasznos volt, hiszen felszabadultan, egyre könnyedébben haladtunk Füred felé, közben jókat száguldozva a frissülő szélben.

Vasárnap az Orvos – Gyógyszerész kupa második napja, pályaversenyzés jegyében telt.  Ahogy az lenni szokott, reggel Füredről érkeztünk, még időben.  11-kor a tervezetteknek megfelelően elrajtoltunk az alig 4 csomós északi szélben.  A táv két körös „up and down” pálya volt, sajnos csak négy igazi rohanó géppel. A távnak két libera (Principessa és a Gardazurra) illetve két katamarán (GC 32 és mi) vágott neki. A rajtot kicsit lekéstük – egy szélmentes lassú forduló miatt, közel 15 másodperccel – de még így is mi haladtunk elsőnek át a rajtvonalon. Egy darabig csak fock volt fenn, majd az első forduló után a code0 is előkerült. Ennek és a remek taktikának köszönhetően az első jelhez vezető pozícióban érkeztünk, amit a kiváló genakker felhúzással tetéztünk. Másodiknak a Principessa, majd a GC32 illetve a Gardazurra következett a sorban. A bőszeles szakaszban ügyesen loptuk a mélységet így senki nem ment el nekünk. A második kört már biztos előny birtokban kezdtük meg a vezető helyen, már frissülő szélben. Mivel az iránya ellengett nyugatira, így majdnem egy takkon tudtunk a jelhez felmenni majd forduló és vágtatás a befutóra.
Kevesen indultak a regatta második napján, így békésen kis ellenállással tudtunk saját taktikát vitorlázni és remek perdüléseket követően futottunk át elsőként a célvonalon. Ezt követően vendégeinktől elbúcsúztunk, majd ismét edzés hazáig. Először code0, majd Genakker, és végül újra code0 segítségével kora délután értünk vissza a kikötőbe.

Hasznos hétvége volt, köszönet érte a szervezőknek és a támogatónknak.