Május 24-25 között zajlott Tihanyban az idei harmadik versenyünk, mely a Mihálkovics Kupa volt. Szombat reggel 8-kor találkoztunk a szakadó esőben a Hajógyárban. Megáldottuk Black Jack hajónkat és kivontáztunk a vízre. 10-re leértünk a rajtra, és kockázatmentesen az első sorban – ha nem is elsőként, – de tisztán elrajtoltunk.

Szerencsére az eső elállt. A friss nyugati, délnyugati szélben code0-val vágtunk neki a Tihany – Balatonszemes – Révfülöp – Tihany távnak. Katamarán ellenfelünk a Ventilo 28 kissé beragadt és csak zavart szélben tudott rajtolni, majd fock használatával bár fürgén, de tompábban halad mögöttünk.

Balatonszemest elsőként értük el, és a délnyugati szélben fordulót követve irányt vettünk a következő jel félé – Révfülöpnek. Sajnos, ahogy haladtunk, úgy fogyott el a szél alólunk, és egy lavórban meg is álltunk. Ezt látva a később érkező Gemini okosan tovább húzott a déli parton magasabbra, és a megérkező déli frissüléssel gyakorlatilag felülről elkerült minket. Mire hozzánk is leterjedt a déli, addigra majd két kilométer előnyre tett szert. A leterjedő frissülés sajnos így is roppant gyenge volt, így míg mi code0-val araszoltunk addig a Gemini genakkerrel tudott haladni.

Átérve az északi oldalra, újra elfogyott a szél mindkettőnknek. A mezőny többi része nagyon lemaradt, így csak egymással foglalkoztunk. Révfülöp előtt újabb szélválasztó lepett meg minket, alig érezhető keleti szél borzolta a kedélyeket. Ebben a Gemini újra ellógott tőlünk, hiszen ő már ebben haladt Tihany felé, amíg mi még mindig a jelet kerültük. Nem is sikerült megfognunk.
A minimális szélben majd negyed óra hátránnyal futottunk be a második helyen a Gemini mögött. Mivel teljesen leállt a szél, így a befutót követően vontára álltunk.

Vasárnap a megbeszéltek szerint 7-kor randi a Hajógyárban, majd 7.40-kor vigyorogva kihajóztunk a napsütésben. Egy kis vonta segítséggel jutottunk le, közben vitorláztunk is, mert a csere embernek Tihanyig be kellett tanulnia.

A rajtot sajnos elkéstük. Illetve úgy fogalmaznék, alaposan áttekintettük a lehetőségeket, és későn reagáltunk le a változó frissülést. A rajt előtti 10 perccel még a rendező hajó előtt volt jó rajtolni, de közben a délnyugati annyira délies lett, hogy érdemessé vált lemenni a jelhez. Sajnos a gyenge szélben ez nem volt annyira gyorsan kivitelezhető, így laza egy perc késéssel, de tisztán és jó helyről rajtoltunk. Az előző nap győztese a Ventilo 28 szorosan rajtunk tartott a szemét, és alattunk rajtolva igyekezett kicsúszni nekünk. Sikerrel.

Az Akali jelet együtt vettük, de ahogy tegnap mi, most ő fordult ki egyből a vezető helyen a jeltől az új jel felé. Mi húztuk tovább forduló nélkül az északi parton, hiszen éles volt, és magasságot lehetett nyerni vele. Amint elértük a kívánt pozíciót, fordultunk és támadtunk.

Szemesre nagyon pontos irányvonalon már elsőként érkeztünk – fizetett a gyerekkori nyaralások helyszíni ismerete. A szemesi jelet azonban nem vettük egyből, hanem egészen a kikötő vonalig kihúztunk és a strandon a parti emelkedő széllel indultunk Tihany felé. A Gemini itt kapta meg a végső döfést, hiszen ő még szegény takkolni volt kénytelen a jelhez, míg mi súrolva a déli partot osontunk a befutóra. A célhoz közeledve a nyugati szél felfrissült 3-4 csomósra, így élesedve eltávolodtunk a déli partról és irányban hajóztunk tovább.

Még 12 óra előtt befutottunk és komoly előnnyel nyertük a mai futamot, ezzel az összetett versenyt. A Mihálkovics Kupa volt a harmadik versenyünk és egyben a harmadik győzelmünk. Azonban ne feledjük, hogy sem a Liberák, sem a legnagyobb katamaránok még nem versenyeztek velünk idén – az első összemérés valószínűleg a Pünkösdi Regattára marad.