Rendkívül gyenge szélben zajlott az 561 nevezett hajóval csütörtök reggel elrajtoló 51. Kékszalag Nagydíj. A verseny előtt az esélylatolgatások során sokan voksoltak ránk, ami nagyon jól esett. Az új hajónk, a remek csapat, Roland személye és az eddigi eredményeink meg is alapozták a bizalmat. Ám azt senki nem gondolta, hogy ilyen küzdelmes lesz, és ennyi fordulatot tartogat majd az idei Kékszalag.

Roland szokásival ellentétben nem a legjobb pozícióban rajtolt el. Ugyan időben és gyorsan hagytuk el a rajtvonalat, de a szél és a mezőny helyzete előre jelezte, hogy necces vállalkozásba fogtunk.  A rajt után indokolatlanul közel hajóztunk a parthoz és felakadtunk, de nem is akárhogy. Dani és Tisó a hirtelen lassulástól lerepült a hajóról, és csobbantak egy gyorsat. Sajnos az uszony és a háza is megsérült, kérdéses volt a folytatás is. Ezt az uszonyt épp előző este kaptunk vissza a Flaar műhelyből – hmmmm. Ahogy mondani szokták az anyagi kár jelentős, az erkölcsi pedig felbecsülhetetlen. Rapid egyeztetést követően a verseny folytatása mellett döntöttünk.

Az élen hajózó egységből hamarosan a középmezőnyben találtuk magunkat egy bicebóca hajóval és egy riadt legénységgel. Ám nincs is jobb csapatépítő lehetőség, mint egy riadalom. Megindult a felzárkózás, amiben a Fehér szalagon bemutatottak szerint nem voltunk rosszak.

Az első pályajel Balatonkenesén fogadott minket, ahova már a második helyen érkeztünk. A gyenge szeles GNK cirkálást Roland és a csapat sokat gyakorolta, szereti és fizetett is. A sorrend a következő volt: Fifty-Fifty, New Black Jack, Prevital, RSM2, Safram.

A Kenese – Siófok táv már igazi örömjáték volt a New Black Jack és legénysége számára, vágtattunk, ami a csövön kifért. Mivel szinte egy takkon lehetett – GNK használatával – a siófoki jelre menni, csak idő kérdése volt, hogy mélységgel megegyük a kétárbocos 50 lábas Kékszalag rekordert. Így is lett, Siófokon már mi haladunk át elsőként a kapun. A sorrend az alábbi volt: New Black Jack, Fifty-fifty, Prevital, Safram, RSM2, Racing Django.

Siófok előtt ez eddig sem túl erős szél tovább gyengült és megindult a cső felé a bríz vadászat. Hol a déli parthoz közelebb terjedt le egy szélcsík, hol a vízközépen akadtak kósza lehetőségek. Mi magunk ragaszkodtunk a déli parthoz és nem is okozott csalódást. Elsőként haladunk át a tihanyi csövön, persze nyakunkon az üldözők hadával. Az igazi verseny innen indul a keleti medence csak egy jó bemelegítés a Kékszalagra.

Sajnos a csövet elhagyva Balatonföldvár magasságában több hibát is elkövettünk. Túl sokáig mentünk jib vitorlával, mikor már a code0 bőven elfért volna. Ráadásul az ellenfeleink éberebbek voltak, ennek köszönhetően gyorsabbak is. Majd kissé bizonytalanok voltunk, hogy vízközépen menjünk, avagy nyaldossuk a déli partot, amíg lehet. Mi az előbbit választottuk, és persze az utóbbi jött be. Boglár előtt már a GNK is elfért volna, azt is késve tettük fel, így további hátrányba kerültünk. Mire a györöki csücsökhöz értünk, már nem voltunk az első ötben sem, bár az élmezőny nagyon közel haladt egymás mellett.

A keszthelyi öböl sosem volt egy könnyűlecke, de most a szokásosnál jobban is megtréfált bennünket. Ezt a helyzetet tetézte, hogy Roland erőltette a GNK cirkálást, ami a forgolódó, helyenként visszafrissülő szélben most kivételesen nem volt előnyös. Ellenfeleink code0 révén tettek újabb előnyre velünk szemben.  Ennek volt köszönhető, hogy közel tíz perces hátránnyal fordultunk az elsőhöz képest, ami történelmileg volt jelentős. Hiszen Kékszalag hagyomány, hogy aki Keszthelyen fordul elsőnek, annak már jó esélye van megtartani a vezető helyét a befutóra. A sorrend az alábbi volt: Racing Django, Prevital, Fifty-fifty, MKB Extreme, New Black Jack, RSM2, Safram.

Fantasztikus volt látni mennyire kiegyenlített az idei mezőny, a györöki csücsöknél az első hét katamarán egy falkában hajózott. Sajnos ott bizony követtünk el bőven taktikai hibát, ami a későbbiek folyamán nagyon büntetett. A haza út a pazar fényei mellett tovább fokozta az izgalmakat. Több alkalommal várta össze magát a katamarán falka, volt benne újraosztás is, amit hol jobban, hol sutábban kezeltünk. Az egész mezőny elismerést érdemel, nagyon kemény menet volt.

Balatonszemes magasságában a korábbi szökevény Racing Django előnye elfogyott, ahogy a szele is. Itt ált az éj leple alatt egymástól alig pár száz méterre a New Black Jack, az MK Extreme és a Racing Django. Ám az utóbbi kettő maradt a déli part mellett, míg mi ráforogtunk az északi frissülésre – nem kellett volna. Sajnos nem csak komoly hátrányt szenvedtünk, de még az üldöző falkát is magunkra húztuk.

A csövön, a Racing Django és az MKB Extreme mögött a harmadik helyen haladtunk át, és magabiztosan őriztük a helyünket annak ellenére, hogy alig pár száz méter választott el minket az üldözőktől. A GPS nyomkövető szerint közvetlen mögénk ért a befutóra a Litkey Farkas vezette Prevital, aki kockáztatott. Mivel a tízedik hely körül haladt el Tihany előtt, így nem volt más választása, és a félsziget takarásában a rövidebb úton jött. Nem is lett volna ezzel semmi gond, ha az utolsó fordulónkat nem rontjuk el. A hajón megállt, a GNK erőtlenül lobogott és egy lépést sem tettünk meg előre. Miközben a hangosbemondó már a nevünket harsogta, a Prevital mellénk ért, code0-val megfordult és ismét befutott előttünk. Ő lett a harmadik, így mi leszorultunk a dobogóról, be kellett érnünk a negyedik hellyel. Mint egy héttel előtte, a Fehér szalagon. A New Black Jack fedélzetén döbbenettel vegyes elkeseredés lett úrrá. A rajt után eltörtük az uszonyt, de megoldottuk. A nyugati medence taktikát elrontottuk, de felálltunk belőle. A keszthelyi öbölben is sutáskodtunk, de kaptunk még egy lehetőséget és éltünk vele. Ám a befutóban történt hibára nincs magyarázat – sokkoló volt a helyezett megélni kintről és bentről is. Erre kell némi idő, hogy kielemezzük és feldolgozzuk.

Ám le a kalappal a Racing Django teljesítménye előtt! Nem csak a keszthelyi jelet vették elsőnek, de magabiztosan nyerték meg az első Decision 35 Kékszalag versenyüket. Az MKB AC45 WING katamaránjának kifejezetten jót tett a foiler nélküli üzemmód, jó volt látni, ahogy egyre jobban ismerik meg a srácok az átalakított bárkában rejlő lehetőségeket. Litkey Farkas és a Prevital D35 bebizonyította, hogy senki nem ismeri jobban a tavat náluk, és az utolsó pillanatig képesek koncentrálni. Ahogy a Fehér szalagon, így az idei Kékszalagon is a befutó előtti méterekben verték meg a New Black Jack csapatát, amivel az érmet elhódították tőlünk, de az elismerésünket is kivívták. Ne feledkezzünk meg Király Zsolti és a Raffica teljesítményéről sem – az valami eszement, ahogy befutottak, GRATULÁLUNK!

Sejtettük, hogy kemény Kékszalag vár ránk, és tudtuk, hogy a dobogót sem adják ingyen. Benne volt a lehetőség, akár a győzelemre is, de ezt most még nem érdemeltük ki. A Black Jack csapat remekül helyt állt, minden elismerést megérdemelnek.